• Nemlendirici
• Sıkılaştırıcı
• Antienflamatuvar
• Güneş koruması
• Cilt yenileniyor ve leke görünümünü azaltır.
• Bağışıklık arttırıcı
• Nasıl kullanılır
• Yan etkiler ve riskler

KUŞBURNU ÇEKİRDEĞİ YAĞI NEDİR

Kuşburnu yağı, kuşburnu tohumu yağı olarak da bilinir. Rosa canina ve rosa rubinginosa gibi türlerin çekirdeğinin soğuk sıkım yöntemi ile elde edilir.
Gül yapraklarından çıkarılan gül yağının aksine, gül bitkisinin meyvesinden ve tohumlarından kuşburnu yağı preslenir.
Değerli şifalarıve faydaları nedeniyle eski çağlardan beri ödüllendirilen kuşburnu yağı, cilt besleyici vitaminler ve esansiyel yağ asitleri ile yüklüdür. Ayrıca antiviral, antibakteriyel ve antifungal özelliklere sahip olduğu gösterilen fenoller içerir. Kuşburnu yağını cildinize doğrudan uygulayabileceğiniz gibi. İçerisine faydalı uçucu yağlarda eklenebilir (rosaandrosehip ürünümüzde gül uçucu yağı ile desteklenmiştir. )
Kuşburnu yağının cildinize nasıl fayda sağlayabileceği ve cilt bakımı rutininize nasıl ekleyeceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

1. Nemlendirir
    Nemlendirme yumuşak, esnek bir cilt için gereklidir. Hidrasyon eksikliği, aşırı havalarda veya cilt yaşlarında bir sorun olabilir.
    Kuşburnu yağı, linoleik ve linolenik asit dahil olmak üzere çok sayıda esansiyel yağ asidi içerir. Yağ asitleri, hücre duvarlarını güçlü tutmaya yardımcı olur, böylece su kaybetmezler.
    Kuşburnu yağındaki birçok yağ asidi, kuru, kaşıntılı cildi nemlendirmek için mükemmel bir seçenek haline getirir. Cilt ayrıca yağı kolayca emerek antioksidanlarının cildin katmanlarına derinlemesine seyahat etmesini sağlar.
    Nemlendirici, cildinizin doğal nemini ve eklenmiş yağları kilitlemeye yardımcı olur .
    bir 2015 çalışma Güvenilir Kaynakkuşburnu tozu kullanmak kuşburnunun cildi nemlendirmek de dahil olmak üzere çeşitli yaşlanma karşıtı özellikler sunduğunu düşündürmektedir. Araştırmacılar, kuşburnu tozunu ağızdan alan katılımcıların, cildinin genel neminde belirgin iyileşmeler yaşadıklarını keşfetti.
    Bu faydaları topikal olarak kuşburnu yağı uygulayarak da alabilirsiniz. Kuşburnu yağı kuru veya yağsız bir yağdır. Bu, tüm cilt tipleri için mükemmel bir doğal nemlendirici yapar.

2-mikropeeling etki göstererek cilt donukluğunu azaltır .
Kuşburnu yağının vitamin ve polifenolleri ile peeling etkisi donukluğu azaltmaya yardımcı olabilir ve sizi parlayan, canlı bir cilt ile bırakabilir.
Çünkü kuşburnu yağı A ve C vitaminlerinde yüksektir. A vitamini veya retinol cilt hücresi döngüsünü teşvik eder. C vitamini ayrıca hücre rejenerasyonuna yardımcı olarak genel parlaklığı arttırır.

1. Kollajen oluşumunu artırmaya yardımcı olur
    Kollajen cildin yapı taşıdır. Cildin esnekliği ve sıkılığı için gereklidir. Vücudunuz yaşlandıkça doğal olarak daha az kolajen yapar.
    Kuşburnu yağı, her ikisi de kolajen üretimi için gerekli olan A ve C vitaminleri bakımından zengindir. Kuşburnu ayrıcaGüvenilir Kaynak gösterildi vücuttaki kollajeni parçalayan bir enzim olan MMP-1 oluşumunu inhibe etmek.
    Araştırmalar bu faydaları da desteklemektedir. Birinde2015 çalışma Güvenilir KaynakAraştırmacılar, kuşburnu tozu ağızdan alan katılımcıların cilt elastikiyetinde belirgin bir artış yaşadığını keşfetti.
  2. iltihabı azaltmaya yardımcı olur
    Kuşburnu, iltihabı azaltmaya yardımcı olabilecek hem polifenoller hem de antosiyanin bakımından zengindir . Ayrıca anti-inflamatuar etkileri ile bilinen bir antioksidan olan E vitamini içerir.
    Bunu akılda tutarak, kuşburnu yağı aşağıdakilerden kaynaklanan tahrişi sakinleştirmeye yardımcı olabilir:
    • rosacea
    • sedef hastalığı
    • egzama
    • dermatit
  3. güneş hasarına karşı korumaya yardımcı olur
    Ömür boyu güneşe maruz kalmadan kaynaklanan kümülatif hasar, erken yaşlanmada önemli bir rol oynar. UV’ye maruz kalma, vücudun kolajen üretme yeteneğini de etkileyebilir.
    Kuşburnu yağı A, C ve E vitaminleri gibi antioksidanlar içerir. Bu vitaminlerin görünür güneş hasarıyla sinerjik olarak mücadele ettiği gösterilmiştir .
    Bunu akılda tutarak, kuşburnu yağı UV maruziyetinin olumsuz etkilerini azaltmaya yardımcı olmak için kullanılabilir. Ancak güneş koruyucu yerine kullanılmamalıdır. Her ikisi de cilt bakım rutininizde nasıl güvenle kullanabileceğiniz konusunda doktorunuzla veya dermatologunuzla konuşun.
  4. Hiperpigmentasyonu azaltmaya yardımcı olur
    Hiperpigmentasyon, aşırı melanin deride koyu lekeler veya lekeler oluşturduğunda ortaya çıkar. Bu, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi faktörden kaynaklanabilir:
    • güneşe maruz kalma
    • hamilelik veya menopoz gibi hormonal değişiklikler
    • doğum kontrol hapları ve kemoterapi ilaçları dahil olmak üzere bazı ilaçlar
    Kuşburnu yağı A vitamini bakımından zengindir. A vitamini, retinoidler de dahil olmak üzere çeşitli besin bileşiklerinden oluşur. Retinoidler, hiperpigmentasyonu ve diğer görünür yaşlanma belirtilerini düzenli kullanımla azaltma yetenekleriyle bilinir.
    Kuşburnu yağı ayrıca hem likopen hem de beta karoten içerir. Bu malzemelerGüvenilir Kaynağa sahip olduğu söyleniyor cilt aydınlatıcı özellikler, birçok cilt aydınlatıcı üründe temel maddeleri oluşturur.
    Hayvan çalışmaları, kuşburnu özütünün melanin azaltıcı özellikler Güvenilir Kaynakve insanlar üzerindeki kullanımı için daha fazla çalışma yapılmasını gerektirebilir.
  5. Yara izlerini ve ince çizgileri azaltmaya yardımcı olur
    Kuşburnu yağı, ciltte doku ve hücre yenilenmesi için ayrılmaz olan esansiyel yağ asitleri ve antioksidanlar açısından zengindir. Yağın uzun zamandır yara iyileşmesi, yara izlerinin ve ince çizgilerin azaltılması için bir halk ilacı olarak kullanılması şaşırtıcı değildir.
    Bir 2015 çalışma Güvenilir Kaynakkuşburnu tozu üzerinde, sekiz haftalık tedaviden sonra, göz çevresindeki karga ayakları olarak da bilinen ince çizgiler görünümünde önemli bir azalma gösterdi. Bu çalışmaya katılanlar tozu ağızdan tüketmiştir.
    2015 yılında yapılan ayrı bir çalışmada , cerrahi sonrası yara izleri olan katılımcılar kesi bölgelerini günde iki kez topikal kuşburnu yağı ile tedavi ettiler. 12 haftalık kullanımdan sonra, kuşburnu yağı kullanan grup, topikal tedavi almayan gruba kıyasla skar rengi ve iltihaplanmada önemli gelişmeler yaşadı.
  6. Bağışıklığı artırmaya yardımcı olur
    Kuşburnu yağı, ciltte hücre zarlarının parçalanmasını önlemek için zorunlu olan antioksidanlar ve linoleik asit gibi çoklu doymamış yağ asitleri bakımından zengindir. Güçlü, sağlıklı hücreler, bakterilerin cildi işgal etmesini önlemek için bir bariyer görevi görür ve bu da salgınlara ve enfeksiyonlara yol açabilir.
    Hem hayvan hem de insan çalışmalarında, kuşburnu tozu Güvenilir Kaynak gösterildicilt hücrelerinin mukavemetini ve ömrünü uzatmak için. Kuşburnu tozuayrıca Güvenilir Kaynak gösterildi kolajen gibi hücre yapılarını parçalayan bir enzim olan MMP-1 üretimini azaltmak.
    Kuşburnu yağı nasıl kullanılır
    Kuşburnu yağı , cilde kolayca emilen kuru bir yağdır.
    Genel olarak tüm cilt tipleri için güvenli olmasına rağmen, ilk kullanımınızdan önce bir yama testi yapmanız gerekir. Allerjik olmanız halinde kullanılmamalıdır.
  7. önkolunuza veya bileğinize az miktarda kuşburnu yağı sürün
  8. sürülen bölgeyi bir bant yardımı veya gazlı bezle örtün
  9. 24 saat sonra bölgeyi tahriş olup olmadığını kontrol edin
  10. cilt kaşıntılı veya iltihaplıysa, kuşburnu yağı kullanmamalısınız (tahriş devam ederse doktorunuza başvurun)
  11. ciltte herhangi bir tahriş belirtisi yoksa, başka bir yerde kullanmak güvenli olmalıdır
    Yama testi yaptıktan sonra, günde bir kez veya günaşırı kuşburnu yağı uygulayabilirsiniz. Yağ kendi başına kullanılabilir veya başka bir taşıyıcı yağa veya en sevdiğiniz nemlendiriciye birkaç damla ekleyebilirsiniz .Bitki hidrosolleri ile avuç içinde ovuşturarak kremsi hale getirip boyundan itibaren tüm cilde tercihen akşamları kullanabilirsiniz.
    Raf ömrünü uzatmak için yağı serin ve karanlık bir yerde saklayın. Buzdolabınızda da saklayabilirsiniz.
    En iyi sonuçlar için analizli ve ruhsatlı ürünleri kullanmanız önemlidir .
    Olası yan etkiler ve riskler
    Kuşburnu yağı genellikle tüm cilt tipleri için güvenlidir, ancak alerjik reaksiyon nadir olsa da görülebilir. Kuşburnu yağını ilk kez kullanmadan önce, cildinizin yağı tolere edebileceğinden emin olmak için bir yama testi yapmalısınız.
    Kuşburnu yağı, terapötik bir ilaç ve güzellik ürünü olarak uzun bir geçmişe sahiptir. Cildi besleyebilmeleri için değerli olan vitaminler, antioksidanlar ve esansiyel yağ asitleri ile doludur.
    Kuşburnu yağının vaadini gösteren bilimsel çalışmalar, gözle görülür yaşlanma belirtilerini azaltmak, yara izlerini temizlemek veya cilt bakım rutinini geliştirmek isteyen herkes için ilginç bir seçenek haline getirir. Sadece makul fiyatlı ve kullanımı kolay olmakla kalmaz, aynı zamanda tüm cilt tipleri için genel olarak güvenli kabul edilir.

12. www. healtline sayfasından faydalanılmıştır.